Tips Berkesan Mengatasi masalah Keguguran Rambut Kronik

Bila sikat rambut je, rambut luruh mcm ‘Auturm in My Heart”..Yang melekat kat sikat tu,tak payah cakap la.. Sini rambut,sana rambut.Kat lantai pula hari-hari kena sapu,dalam bilik air lagi. Stress kan?? Tu tandanya anda mengalami keguguran rambut yang serius. Bukan anda sahaja,sejak saya melahirkan anak sulong, saya juga mengalami keguguran rambut yang agak serius. So hari ni saya nak share petua semulajadi bagi mengatasi masalah keguguran rambut.

rambut-gugur

Petua Semulajadi Untuk Masalah Keguguran Rambut

limsu

  Petua yang saya paling saya suka, perahan air limau nipis. Disamping bau yang harum dan segar. Diamalkan selama 2 minggu,kaedah ini mampu menghilangkan kelemumur. Kelemumur adalah antara punca keguguran rambut.

santanPetua kedua, anda memerlukan santan bertujuan untuk menyuburkan rambut. Santan perlu dilumur ke seluruh bahagian rambut dan kulit kepala kemudian dibiarkan seketika. Perapkan dengan tuala dalam setengah jam supaya minyak dari santan meresap. Selepas itu,bilas dengan air suam. Petua ini boleh diamalkan selama sebulan.

lidahbuya

Untuk mendapatkan rambut yang cantik dan menawan, anda boleh menggunakan lendir daun lidah buaya dan disapukan kepada rambut sehingga ke kulit kepala. InsyaAllah rambut tidak akan gugur lagi malah semakin cantik dan sihat.

semangkaPetua seterusnya menggunakan kulit tembikai bahagian dalam. Gosokkan pada kulit kepala dan biarkan ia meresap. Cuci sehingga bersih selepas 15 hingga 30 minit. Kalau nak bawa tidur pun boleh. Pastikan anda menggunakan shower cap bagi mengelakkan bantal basah. Petua ini boleh diamalkan sekali dalam seminggu.

kacang

Selain itu, anda boleh menggunakan air rendaman kacang hijau. caranya dengan rendamkan kacang hijau semalaman,tapis dan sapukan air rendaman tersebut keseluruh bahagian kulit kepala sambil dipicit perlahan-lahan. Petua ini boleh diamalkan selalu sehingga rambut baru kelihatan tumbuh. Elakkan mengikat rambut dengan getah.

Keguguran rambut pastinya merimaskan terutamanya yang bertudung..Jom saksikan video menarik ini..

Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini… from iReach HD on Vimeo.

Set Keguguran Rambut Shaklee

Selain dari petua tradisional,anda juga boleh mengamalkan produk kesihatan seperti supplement bagi mengatasi masalah keguguran rambut. Di Shaklee, kami menawarkan produk bagi membantu anda mengatasi masalah keguguran rambut dengan kaedah moden namun ia masih semulajadi,halal dan selamat.

set rambut gugur
ESP (Energizing Soy Protein) – Membina dan membaiki sel untuk pertumbuhan rambut yang sihat dan cantik.
Zinc Complex – Menyuburkan kulit kepala.
Vitalea – Untuk membekalkan multivitamin dan multimineral untuk kesihatan rambut dari akar ke hujungnya.
Pro Sante Rivitalizing Shampoo – mengegarkan serta mengimbangi kulit kepala agar tidak terlalu kering atau lembab. Menjadikan kutikel rambut licin dan lebat.
Set Penjagaan Rambut Pro Sante

Set Penjagaan Rambut Pro Sante

♥ Set Lengkap Penjagaan Rambut Pro Sante.

**Rambut bukan sahaja mahkota wanita namun kaum lelaki juga perlu memeliharanya agar terus cantik,lebat, sihat dan menawan. Bertindak segera sebelum anda menjadi semakin parah.

CARA MUDAH UNTUK ATASI KEGUGURAN RAMBUT

Highly Recommened!!

VIVIX SHAKLEE – Vivix merupakan produk terbaik Shaklee yang bukan sahaja membantu masalah keguuran rambut malah memelihara kesihatan tubuh secara menyeluruh hanya dengan 1 sudu teh setiap hari.

Ia mampu memberikan kesan optimum kepada kesihatan dan sangat mudah untuk diambil. Hanya RM475 sebotol dan mampu memberikan sinar baru kepada mereka yang ingin menjalankan kehidupan dengan lebih sihat dan berkualiti. KLIK SINI untuk mengetahui lebih banyak maklum balas mereka yang mengamalkan Vivix.

TESTIMONI VIVIX UNTUK KEGUGURAN RAMBUT

Testimoni Rambut Gugur No.1

7-testimoni-vivix-shaklee-untuk-kulit-cantik-620x620

Testimoni Rambut Gugur No.2

rambut-gugur

Testimoni Rambut Gugur No.3

testimoni-rambut-gugur

Saya akui keguguran rambut bukan suatu yang boleh dipandang ringan. Selain petanda masalah kesihatan mula bertandang, hormon mula kacau bolau,ia juga sangat mengganggu emosi dan ia menyebabkan keguguran rambut semakin parah. Sesungguhnya kesihatan itu mahal nilainya maka bertindak segera sebelum terlambat.

Hubungi saya untuk khidmat nasihat percuma:

kolohuhu

Kawasan COD : Putrajaya – Desa Pinggiran Putra – Puchong – Kajang – Serdang

Call / sms / WhatsApp :  +6017-6258658

Email : maziahjamaludin@gmail.com

Fanpage : Healthy Vita Garden

Facebook : Maziah Jamaludin

Klik Sini Untuk Order

1 comment for “Tips Berkesan Mengatasi masalah Keguguran Rambut Kronik

  1. f April, 2016 at 11:10 pm

    saya pakai Prosante juga ☺️

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge