Atasi Masalah Sembelit Ibu Bersalin Dengan Mudah dan berkesan

Masalah Sembelit Ibu Bersalin Adalah Normal

Masalah Sembelit selepas bersalin adalah normal tetapi ibu-ibu perlu ambil langkah untuk mengelak masalah sembelit bagi mengelak risiko yang lebih teruk seperti buasir. Hal ini berlaku kerana perubahan hormon yang drastik dan penggunaan Ubat untuk mengurangkan sakit semasa bersalin seperti petidina boleh menyebabkan usus menjadi lemah dan sistem percernaan menjadi perlahan.

Ya ibu-ibu pastinya merasa gerun untuk membuang air besar selepas melahirkan. Risau jahitan terbuka, risau luka makin sakit, takut untuk meneran. Namun begitu, tidak membuang air besar melebihi 2 hari memberi petanda tidak baik. Sembelit akan berlaku dan ia lebih menyiksakan.

Masalah Sembelit Ibu Bersalin

Sebelum ini saya ada menceritakan pengalaman saya sendiri mengalami sembelit teruk selepas melahirkan anak kedua. Alhamdulillah kelahiran anak ketiga saya sudah bersedia untuk menghadapi masalah sembelit ini. Dan kali ini saya ingin berkongsi pengalaman seorang lagi ibu yang berjaya mengatasi masalah sembelit selepas bersalin.

[TAK SEMBELIT LAGI SEJAK KENAL SHAKLEE]

Assalamualaikum..

Saya Aida Azwani Bin Agus Azhar, berusia 33 tahun , seorang isteri dan ibu kepada 3 orang cahaya mata. Saya adalah seorang ibu bekerja. Saya suka gelarkan diri saya Aida.
Semua wanita yang pernah melahirkan anak pasti ada kenangan kan? Ada yang kenangannya manis dan bahagia . Tidak kurang ada yang pahit. Ada yang ngeri macam saya

Pengalaman saya melahirkan anak kedua memang sangat manis. Yelah…cahaya ke kedua perempuan pula tu. Siapa tak gembira kan . Proses bersalin saya pun mudah je . Masuk ke dalam labour room, tak sampai 30 minit dah selesai bersalin. Anak saya pun kecik je 2.6kg. So tak de la susah sangat nak teran. Rasa macam nak membuang air besar je..Tengok-tengok baby dah keluar.Alhamdulillah.segala urusan di permudahkan lagi dengan adanya suami di sisi sepanjang proses bersalin.

 

Derita Sembelit Ibu Bersalin

Namun kufikir panas hingga ke petang, rupanya ribut di tengah hari. Saya mengalami pengalaman yang sangat ngeri. Sejak sebelum kahwin lagi memang saya ada sembelit. Kadang-kadang seminggu sekali baru membuang. Tapi tak teruk. Lepas Minum orange atau buah pisang, mesti lawas punya.Anak pertama anak lelaki sembelit juga tapi tak kritikal. Tapi lepas bersalin anak no 2, sembelit saya jadi sangat teruk.

Hari ketiga baru nak pergi membuang.Belum buang lagi saya dah menangis sbb sangat sakit dan takut nak membuang.

Sekali tu, saya pegi ke tandas nak buang air besar. Lepas membuang, mangkuk tandas tu dah tukar jadi warna merah. Penuh dgn darah!! Seram sangat. Dah la kita ni baru lepas bersalin. Hilang banyak darah. Tambah pulak dengan sembelit. Memang seksa sangat.

Alhamdulillah Allah S.W.T kurniakan saya anak ketiga selepas 6 tahun
Masa berpantang anak nombor 3, saya tak alami masalah ni langsung. Masa tu saya ambil Set Sembelit Shaklee : Vitamin C. Ostematrix dan Lecithin. 

Yang best sekali saya tidak bengkak susu sebab apa sbb lechitin tu..wow amazing kan.
Macam-macam Shaklee effect saya dapat kan

Takde apa-apa masalah pun. Saya recover lagi cepat dari berpantang anak no 2. Yang paling best, NO SEMBELIT AT ALL!!! Memang saya happy dan teruja sangat. So saya pun tanya dan belajar dari pembacaan dan Mr google , kenapa saya dah tak sembelit selepas ambil Shaklee. Baca punya baca…rupanya sebab Ostematrix

KENAPA OSTEMATRIX KALSIUM ATASI SEMBELIT?

Bagi yang tak tahu apa tu OSTEMATRIX, ia merupakan vitamin yang mengandungi KALSIUM + MAGNESIUM + VITAMIN D.  Kandungan Vitamin D dalam Ostematrix ni membantu penyerapan maksimum kalsium dan membantu menyingkirkan kalsium2 yang terlebih.

Ingat! Kalsium tak boleh diambil dalam kuantiti yang berlebihan tau…nanti rosak buah pinggang. Sebab tu penting ada Vitamin D sama. Manakala, MAGNESIUM pulak berfungsi untuk melancarkan pergerakan usus dan meyerap air dalam badan. Ia juga merangsang pergerakan otot.
Usus juga merupakan otot terpanjang dalam tubuh kita. So, bila usus digerakkan, sembelit tak berlaku la…

Haa..best kan ostematrix ni. Sekarang anak no 3 saya dah hampir 2 tahun. tapi saya still lagi amalkan ambil Ostematrix. Selain dari atasi sembelit, Ostematrix jugak baaaaanyak manfaat lain. Especially untuk kaum wanita. Macam saya yang selalu salah urat kejang kaki.ostematrix dan sah sebahagian hidup saya tak lengkap tanpa ostematrix ni.

Begitulah kisah Puan Aida, bagaimana produk Shaklee sangat membantu beliau mengatasi masalah sembelit dengan izin Allah. Memang sembelit selepas bersalin sangat mengerikan. Alhamdulillah, perkongsian Puan Aida mengenai produk yang diambil bagi mengatasi masalah sembelit, lengkap dengan penerangan mengenai fungsi setiap produk. Pengambilan Set Bersalin Shaklee merupakan pilihan tepat bagi ibu-ibu masa kini.

ATASI MASALAH SEMBELIT

Set Bersalin SHaklee

Jangan biarkan ketakutan SEMBELIT menguasai diri anda. BURUK akibatnya. Pililihan di tangan anda. Segeralah bertindak demi keselesaan anda menghadapi hari-hari berpantang bersama Si Comel dengan penuh bahagia dan CERIA.
Sekiranya ada sebarang pertanyaan ataupun anda inginkan vitamin semulajadi Shaklee, anda boleh terus hubungi saya seperti dibawah 🙂

Jadi tunggu apa lagi? Order sekarang. Hanya satu klik sahaja lagi.

order-sekarang

Klik SINI untuk Panduan Mudah Cara Pembelian Secara Online

kambingUntuk sebarang kemusykilan dan pertanyaan. Sila hubungi saya untuk konsultasi premium: 

Shaklee Independen Distributor

Kawasan COD : Putrajaya – Bangi – Desa Pinggiran Putra – Puchong – Kajang – Serdang

Call / sms / WhatsApp :  +6017-6258658

Email : maziahjamaludin@gmail.com

Fanpage : Vitamin Sihat

Facebook : Maziah Jamaludin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge